Paušál vs. hodinová sadzba za správu PC a sietí

Svetová komunikácia. Zemegula na klávesnici laptopu.

Domov » Všetky články » Paušál vs. hodinová sadzba za správu PC a sietí

Potrebujete dobrého „ITčkára“, ale neviete sa rozhodnúť či využiť paušál alebo ho platiť hodinovou sadzbou? Jednoznačná odpoveď neexistuje, všetko závisí od vašich potrieb. Každý spôsob má svoje výhody aj nevýhody. Skúsme si ich preto rozobrať.

  1. Hodinová sadzba – pri hodinovej sadzbe, vždy presne viete koľko zaplatíte. Jednoducho si zrátate koľko času u Vás technik strávil a vynásobíme to hodinovou sadzbou. Hodinové sadzby majú veľký rozptyl , ale pohybujú sa od 20€ do cca 60€ v závislosti od toho, či sa jedná o jednoduchý úkon na pc alebo komplikovanejšie zásahy pri správe serverov. Výhodou tohto systému je, že platíte len keď sa vyskytne porucha. Ak sa vám porucha stane raz za pol roka, nemusíte platiť paušál každý mesiac. Pri hodinových sadzbách si však väčšina firiem účtuje aj samotný výjazd technika, čo môže celkové výdavky predražiť. Taktiež sú príplatky za rýchle odstránenie porúch, poprípade príplatky za mimopracovný čas a víkendy. Hlavnou nevýhodou ale bývajú vážnejšie opravy a poruchy, kedy technik strávi odstraňovaním poruchy aj celý deň, poprípade celý víkend. Môže sa vám tak jednoducho stať, že zaplatíte viac, ako keby ste platili paušál niekoľko mesiacov (viď príklad).
  2. Mesačný paušál – pri mesačnom paušály, zaplatíte každý mesiac rovnakú sumu bez ohľadu, či poruchy na zariadeniach boli alebo nie. Viete si lepšie nastaviť vaše výdavky a pri vážnejších poruchách neutrpí vás finančný rozpočet tak výrazne. Samotné sadzby sú pri paušáloch výrazne nižšie, ako pri hodinovej sadzbe. Firma vie, že to bude dlhodobý zákazník a vie preto ponúknuť zaujímavšie ceny. Taktiež sa neplatí výjazd technika a odpadajú rôzne typy príplatkov, nakoľko by už mali byť zohľadnene v cene paušálu. Nevýhodou je, že väčšina firiem ponúka v rámci paušálu určitý počet hodín, ktorý keď prekročíte, účtuje sa zvlášť. Môže sa teda stať, že aj napriek paušálu vám výdavky vyskočia. Poprípade, ak sa vám nestane porucha na zariadeniach, nevidíte technika dva mesiace aj napriek tomu, že platíte každý mesiac. Ak by však firma v rámci paušálu ponúkala neobmedzený počet servisných hodín, neplatili by ste nič navyše ani v prípade vážnejších porúch. A v tomto prípade je paušál ďaleko výhodnejšia možnosť ako hodinová sadzba (okrem nás, som zatiaľ na trhu nenašiel podobnú firmu )

Preto musíte zvážiť, ktorý zo spôsobov bude pre vás výhodnejší. Ak mávate časté výpadky internetového pripojenia, neustále sa kazia počítače, vznikajú rôzne poruchy a chcete mať výdavky pod kontrolou, výhodnejšia možnosť bude určite paušál.

Skúsim na ilustráciu dať príklad jedného nášho zákazníka. Má 6 počítačov (z toho 1 server), kamerový systém, dve tlačiarne , jeden switch a wifi router. Mesačný paušál zákazníka je 150€ bez DPH. V danej cene má komplexnú správu IT, neobmedzený počet servisných hodín a mesačnú profilaktiku všetkých zariadení(čo je to profilaktika). To znamená, že každý mesiac sme u zákazníka a staráme sa o zariadenia bez ohľadu či vznikne porucha alebo nie. Z doterajšej histórie sa u zákazníka vyskytujú poruchy naozaj len sporadicky. Jednou z príčin je aj to, že sa o zariadenia pravidelne staráme. Možno sa niekomu bude zdať mesačný paušál vysoký, no keď to porovnáme s cenami iných firiem, cena je ešte dosť poddimenzovaná. Pred nedávnom však u zákazníka vznikla porucha, kde sa na server dostal vírus, ktorý zakriptoval všetky dáta na severy a navyše sa to rozšírilo do celej siete na všetky počítače. Bolo potrebné preto každý počítač preinštalovať nanovo a nastaviť všetky služby. Celkový čas potrebný na obnovu celej siete a počítačov bol 17 hodín. Z toho 6 hodín server a 11 hodín klientské stanice. Ak by sme zákazníkovi účtovali hodinovú sadzbu tak pri serveroch máme sadzbu 40€ a pri PC je sadzba 20€. Porucha vznikla v sobotu ráno preto sa práce vykonávali celý víkend, kedy sa účtuje prirážka 20% k základnej sadzbe. Samozrejme plus výjazd technika. Ak to celé zrátam (40×6+20×11)*20% +12(výjazd) =564€ tak toto je suma, ktorú by sme vyúčtovali zákazníkovi. Čo je takmer suma, ktorú firma zaplatí za 4 mesiace na mesačnom paušále. Preto si osobne myslím, že paušál je pre zákazníkov ďaleko výhodnejší ako hodinové sadzby. Zákazník to ocení hlavne v prípade väčších porúch. Ak by ste však mali firmu, ktorá vám v rámci paušálu ponúkne len napríklad 8 servisných hodín , platili by ste takmer rovnako ako v prípade hodinovej sadzby. Tu už je na zvážení, či sa paušál oplatí. Preto pri výbere IT firiem sledujte aj tento faktor. Čo všetko obsahujú naše balíky si môžete pozrieť na stránke balíčky a cenník.

Pre porovnanie prikladám tabuľku s cenami služieb.

PaušálCena bez paušálu
ProfilaktikaV cene paušálu20€/PC
Servisná hodina PCV cene paušálu /neobmedzene20€/hod
Servisná hodina ServerV cene paušálu /neobmedzene40€/hod
Výjazd technikaV cene paušálu0,36€/km
Príplatok za víkend a mimopracovný časV cene paušálu20%

Keď si vezmeme, že zákazník ma 6PC a na každom sa robí profilaktika, tak mesačne by len na profilaktiku vynaložil 120€ (6×20€). V rámci paušálu to má v cene a navyše všetky ostatné benefity k tomu. Či sa teda oplatí viac paušál alebo hodinová sadzba nechám na Vás.

Ďalšie zaujímavé príspevky

Príbeh o interaktívnej tabuli

Príbeh o interaktívnej tabuli

Som interaktívna tabuľa, milujem školu, ale ... vždy budem súperiť s tou čiernou! S akou čiernou? No predsa čiernou tabuľou a farebnými kriedami. Tak dobre, máte pravdu nemusím. Môžeme sa navzájom dopĺňať. Moja čierna kamoška je...

Nefunkčný displej na notebooku – „čierna obrazovka“

Nefunkčný displej na notebooku – „čierna obrazovka“

Pre nášho zákazníka sme riešili problém s nefunkčným displejom na notebooku. Náš výkon spočíval v diagnostike problému a opravy notebooku. V tomto prípade došlo ku výmene 17“ LCD panela za nový na notebooku ASUS...