Elektronická dátová schránka pre inštitúcie, firmy a živnostníkov
POZOR!!! OD 1.6.2020 SÚ AUTOMATICKY AKTIVOVANÉ SCHRÁNKY NADÁCIÁM, OBČIANSKYM ZDRUŽENIAM, NEZISKOVÝM ORGANIZÁCIÁM A ĎALŠÍM INŠTITÚCIÁM.
Podľa slovensko.sk proces aktivácie dátových schránok prebiehal postupne. Čas však postúpil a elektronickú dátovú schránku už má aktivovanú takmer každá firma či inštitúcia, aj keď o tom nevie. Ako je to možné? Jednoducho. Aktivácia prebehla automaticky v nasledovných termínoch:
- „do 30. júna. 2017 sa budú v rámci prechodného obdobia schránky automaticky aktivovať na doručovanie a to momentom prvého prístupu osoby oprávnenej pristupovať a disponovať za právnickú osobu alebo zapísanú organizačnú zložku s elektronickou schránkou do elektronickej schránky, najneskôr však uplynutím desiateho dňa odo dňa vykonania úkonu správcu modulu elektronických schránok, alebo
- najneskôr 1. júla 2017, kedy budú aktivované na doručovanie všetky elektronické schránky právnických osôb a organizačných zložiek (aj tie, do ktorých nebolo počas prechodného obdobia vstúpené).
- Od 1. júna 2020 budú aktivované na doručovanie elektronické schránky nadáciám, neinvestičným fondom, neziskovým organizáciám poskytujúcim verejnoprospešné služby, občianskym združeniam, odborovým a zamestnávateľským organizáciám, politickým stranám a hnutiam, záujmovým združeniam právnických osôb a organizáciám s medzinárodným prvkom.“ (Zdroj: slovensko.sk/sk/agendy/agenda/_aktivacia-schranky/)
Zriadiť elektronickú schránku, aktivovať ju a používať, je celkom jednoduché. Nie každý je ale ITčkar a vie si nainštalovať potrebné programy na plnohodnotné fungovanie. Preto ak chcete ušetriť čas a nechať si celú schránku nastaviť, vieme vám pomôcť. Poskytujeme kompletný balík, vďaka ktorému vám všetko nastavíme tak, aby ste mohli elektronickú schránku používať. Balík obsahuje:
Zriadenie elektronickej schránky
- Vykoná sa kontrola, či má škola už zriadenú elektronickú schránku
- Ak nemá, vyplníme žiadosť a dáme inštrukcie ako postupovať
- Inštalácia potrebných programov (eIDklient, ovládačov čítačky IDBridgea pod.). Stiahnutie aplikácií je možné zo stránky slovensko.sk
- Spustenie elektronickej schránky a aktivácia
- Vysvetlenie ovládania a orientovania sa v elektronickej schránke
- Inštalácia programu potrebnú pre otváranie dokumentov podpísaných elektronickým podpisom D.Launcher
- Oboznámenie s možnosťami podpisovania elektronických dokumentov
Technická podpora:
- Riešenie vzniknutých problémov v prípade nekorektného fungovania
- Zabezpečená diaľkovým prístupom prostredníctvom aplikácie Teamviewer
Výhody balíka:
- Prenesenie technických problémov na nás
- Dostupnosť technika 7 dní v týždni
- 24 hodinová telefonická a on-line podpora cez internet
- Následná technická podpora v rozsahu 0,5 hod v cene balíka